Pláště s hřeby - návod

Zimní pláště pro MTB 26, MTB 27,5 a MTB 29 a pro krosová kola

 

Důležité informace ohledně prvního použití a následného používání plášťů s hřeby:

 

1. V jakých podmínkách jsou pláště s hřeby nejlepší?

Na sněhu, na ledě, na zmrzlých lesních a polních cestách. Zkrátka téměř všude, kde již běžný plášť klouže a nedrží.
V extra hlubokém sněhu se rozdíl mezi klasickým pláštěm a pláštěm s hřeby smazává. Zde již hřeby nepomohou.

 

2. Dá se s plášti s hřeby jezdit po normální silnici?

Není to zásadní problém. Pokud bude na silnici sníh jen místy a bude většinou holá, bude Vás hluk hřebů brzy rušit. Máte-li po této silnici absolvovat celou jízdu, raději volte klasické pláště bez hřebů.
Doporučujeme se řídit doporučením v čl.7.

 

3. Kloužou pláště s hřeby na normální silnici?

Hřeby se dobře zakousnou i do normálního asfaltu. Je třeba si zvyknout na odlišný jízdní projev, pak ani rychlé projetí zatáčkou není problém.
Je-li však povrch hladký a tvrdý, například dlažba, plášť nedrží.

 

4. Jsou hřeby na silnici zakázané?

U jízdních kol nejsou pláště s hřeby zakázané. U plášťů aut jsou však hřeby v některých zemích zakázané. Pozor, elektrokola jsou podle některých výkladů zákona považovány za vozidlo.

 

5. Zajetí pláště s hřeby.

Pro zaručení pevnosti uchycení hřebů výrobce doporučuje pláště zajet na asfaltu.
Pro dobré zajetí je třeba absolvovat na afaltu alespoň 40 km.
Při zajíždění je třeba se vyvarovat prudkého brzdění a zrychlování.

 

6. Životnost a ztráta hřebů.

Životnost hřebů:

Hřeby Schwalbe jsou vyráběny ve dvou provedeních:

  • Na nejdražších pláštích jsou duralové hřeby s jádrem z extrémně odolného tvrdého kovu: wolfram-karbid. Lze s nimi najet několik tisíc kilometrů. Jsou lehké a velmi odolné. Během životnosti hřebu se špičky mírně zbrousí a hřeby zatlačí do pláště.
  • Na levnějších pláštích jsou použité ocelové hřeby, jsou těžší a jejich životnost je kratší než u hřebů s wolfram-karbidovým jádrem, přesto při použití plášťů převážně na sněhu, vydrží několik tisíc kilometrů. Tvrdý povrch jim však životnost zkracuje více.
Ztráta hřebů:

Během používání se mohou některé hřeby uvolnit a ztratit. Jedná se sice o nepříjemnou, nicméně ne neobvyklou situaci.
Čím bude Vaše jízda agresivnější, nebo podklad na kterém se pohybujete tvrdší, tím větší bude pravděpodobnost, že ke ztrátě hřebů dojde. Ke ztrátě hřebů však může dojít i v terénu a to vlivem přirozené deformace pláště při jízdě.
Pro tento případ máme do nabídky zařazené i náhradní hřeby. Pomocí nářadí Schwalbe je vložíte do pláště místo ztraceného hřebu.

Jaký je rozdíl mezi hřebem a kovovým hrotem?

Žádný, označení kovový hrot je v naší terminologii synonymem hřebu. Vzhledem k tomu, že Schwalbe používá u svých zimních plášťů pro kovové hroty označení hřeby, v textu se striktně držíme jeho terminologie a kovové hroty nazýváme hřeby.

 

7. Ne vždy jezdíte ve sněhu?

Ačkoliv z důvodu zajetí plášťů je potřeba první kilometry absolvovat na asfaltu, při dalším použití je s ohledem na hřeby lepší, pokud se zpevněným cestám budete spíše vyhýbat. Výrazně tím prodloužíte životnost hřebů a omezíte jejich ztrátu.

Pokud tedy nejezdíte celou zimu jen ve sněhu, ale i na silnici a zpevněných cestách, doporučujeme mít pláště s hřeby namontované na druhém kole, nebo druhém páru kol. Podle počasí a zvolené trasy pak rychle a snadno zvolíte optimální obutí na Vaši cestu.

 

 

Nabídku plášťů s hřeby naleznete zde: Zimní pláště

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

V pořádku