Náhradní díly - návody, kompatibilita, seznam náhradních dílů

 

SHIMANO:

 

SRAM, ROCK SHOX, TRUVATIV, AVID, ZIPP, QUARQ:

  • Kompatibilita dílů, seznamy náhradních dílů, příručky a návody: SRAM Service

 

 


 

Důležité upozornění před tím, než zahájíte montáž:

1.   Montáž dílů na Vaše kolo doporučujeme svěřit odbornému servisu.

2.   Provádíte-li montáž kteréhokoliv dílu svépomocí, vždy se po provedení montáže ujistěte: že díl je správně připevněn, že správně funguje a že nemůže dojít k jeho samovolnému uvolnění či k jiné situaci, která by mohla ohrozit zdraví či život kohokoliv, včetně Vás. 

3.   Nemáte-li po provedení montáže jistotu, že Vaše kolo splňuje výše uvedené požadavky, svěřte jej odbornému servisu.

4.   Není-li stanoveno jinak, spoje dotahujte utahovacím momentem doporučeným výrobcem. Vždy používejte kalibrovaný momentový klíč.

5.   S výběrem nářadí potřebného k provedení montáže Vám rádi poradíme.

 

 


 

Základní manuál k montáži náhradních dílů:

 

DUŠE, PLÁŠŤ

Při montáži duše a pláště je třeba dbát na to, aby se duše nedostala pod patku pláště, nebo nebyla pláštěm skřípnuta. V takovém okamžiku by došlo k poškození duše, případně i pláště.
K montáži a demontáži je vhodné použít montážní páky.
Demontáž pláště začněte u ventilku.
Montáž pláště začněte na protější straně pláště, než je ventilek.

 

STŘEDOVÁ OSA

Osu namontujete do rámu pomocí montážního klíče. Před montáží doporučujeme v rámu provést proříznutí závitu středové spojky a zafrézování čel.

 

KLIKY

Nasaďte kliku na doporučenou středovou osu pro danou kliku a dotáhněte utahovacím momentem 35-50Nm. Pro duté kliky Hollowtech, Octalink ještě nasaďte podložku.
Šrouby na levé klice Hollowtech II dotáhněte utahovacím momentem 12-14Nm. Plastovou krytku dotáhněte utahovacím momentem 0,7-1,5Nm.

 

PEDÁLY

Pravý pedál namontujete na pravou kliku a levý pedál namontujete na levou kliku.
pravý pedál má pravý závit. Levý pedál má levý závit.

 

PŘESMYKAČ

Přesmykač uchytíte na navářku kola pomocí šroubu a imbusového klíče nebo pomocí objímky průměru odpovídajícího rozměru trubky. Přesmykač nastavte 1 až 3mm nad převodník. Pomocí dorazových šroubů nastavte krajní polohy přesmykače, aby nedošlo ke spadení řetězu mimo převodníky.

 

PŘEHAZOVAČKA

Přehazovačku namontujte na zadní vidlici rámu. Uchytíte ji pomocí šroubu imbusovým klíčem na hák přehazovačky nebo do rámu. Pomocí dorazových šroubů nastavte krajní polohy přehazovačky, aby nedošlo ke spadení řetězu mimo vícekolečko.

 

VÍCEKOLEČKO

Vícekolečko namontujte na závit zadního náboje. Stačí, když jej našroubujete rukou na konec závitu. Dotáhne se při jízdě na kole.

 

KAZETA

Kazetu nasunete na volnoběžné těleso. Při nasazování musí souhlasit rozměry drážek na tělese s výstupky na kazetě. Pastorky vkládáte od největšího po nejmenší. Kazetu zajistíte pomocí matice, utahovací moment je uveden na matici.

 

ŘETĚZ

Řetěz montujete pomocí nýtovače řetězu, nebo pomocí spojky, pokud tuto možnost výrobce řetězu nabízí. . Řetěz volíte podle počtu převodů. Je důležité zkombinovat vhodný řetěz s příslušnou kazetou a klikami, přesněji převodníky klik. Je potřebné pravidelně kontrolovat natažení řetězu pomocí řetězové měrky.

 

ŘADÍCÍ PÁČKY

Řadící páčky MTB namontujete na řídítka a přichytnete pomocí šroubku v objímce. Silniční páčky přichytnete pomocí objímky na spodní rámovou trubku nebo na navářku. Lanka navlečete do bowdenu a konce upevníte na měniče. Lanka doporučujeme promazat a nastavit správný index řazení.

 

BRZDOVÉ PÁKY

Brzdové páky namontujete na řídítka a upevníte šrouby. Lanka navlečete do bowdenu a volné konce přichytíte na brzdy. Lanka doporučujeme před montáží promazat.

Brzdové páky na hydrailické brzdy namontujte na řidítka a upevněte šrouby. Tlakové hadice musí od brzdových pák vést volně, nesmí jim nic bránit v pohybu při pohybu řidítky.

 

BRZDA

Brzdy namontujeme na vidlici a zadní část kola pomocí přiložených šroubků nebo matic. Brzdové gumičky nastavíte do úrovně ráfků ve vzdálenosti 1 až 2mm od ráfku. Dbejte, aby se brzdové gumičky nikdy nedotýkaly pláště. Na montáž brzd typu V-Break je potřebné dokoupit vodící lanko.

Mechanické nebo hydraulické kotoučové brzdy: Tento typ brzd vyžaduje záběh cca 30-50km pro dosažení optimální výkonnosti - viz  odstavec BRZDOVÉ DESTIČKY. Jejich montáž, servis a seřízení vždy svěřte odbornému servisu.

 

BRZDOVÉ DESTIČKY

Brzdové destičky je třeba vyměnit, jakmile tloušťka brzdné plochy klesne pod 1mm. Brzdné plochy je třeba chránit před mastnotou, před olejem a brzdovou kapalinou a jinými chemickými látkami. Před montáží nových destiček je třeba kotouče očistit a odmastit.

Po výměně destiček destičky nejprve zajeďte. Několikrát se rozjeďte na nižší rychlost a zabrzděte. Je třeba, aby se tímto zajetím vytvořila minimálně 90% kontaktní plocha mezi destičkou a kotoučem.

 

NÁBOJE

Náboj namontujte do vidlice pomocí matic, nebo rychloupínáku. Volné konce osy náboje nasunete do koncovek zadní části a dotáhnete maticemi nebo rychloupínákem. Rychloupínák jemně dotáhněte a pootočením páky zajistíte. Pro účinné upevnění je třeba přitáhnout regulační matici, aby byla zajištěna dostatečná síla při zavření páčky rychloupínáku.

 

Doporučené utahovací momenty:

 

Vždy dodržujte dotahovací momenty určené výrobcem. Nejsou-li uvedeny přímo na výrobku, naleznete je v manuálu, případně mám zašlete dotaz. Zakoupili-li jste výrobek v našem e-shopu, rádi Vám dotahovací moment sdělíme.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

V pořádku